Stockholm weekend

            
 
I fredags stod klockan på 05:30 och hoppade jag på ett tidigt plan från Luleå för att flyga till Stockholm.
 
           
 
Mamma slutade strax innan tre, så när hon fick gå hem möttes vi upp för att ta en promenad. Gick mot Flatenbadet och hittade bra vägar som inte var isiga och gick förbi hästarna också. Sen när vi kom hem så bakade vi semlor som blev lite bleka men riktigt goda!
 
 
 
 
Fredrik kom med tåget till Stockholm på kvällen och då åkte jag till stan för att möta honom. Hade bestämt att äta hamburgare och var fullt på första alternativet, men fick bord på Gnarly burger där jag varit en gång tidigare. Men de hade gjort om hela menyn så kändes som nytt ändå. Åt som alltid sötpotatispommes och sen en cheeseburgare och jordgubbsmilkshake. Äter alltid för snabbt när man är hungrig så blev ju proppmätta.
 
 
 
 
 
 
På lördagen tog vi sovmorgon och åkte sen in till stan när vi blev hungriga på lunch. Åt favvosalladerna på Reload och fick av misstag ena gratis insåg vi när vi kollade kvittot i efterhand. Jag hade fått i julklapp av Fredrik att få välja ut ett par nya springskor så vi gick till Löplabbet och fick hjälp att välja ut ett par skor. Känns bra med ett nytt par som både är lätta och stabila så nu kommer jag vara supersnabb. Kollade lite fler butiker utan att köpa något och sen satte vi oss på Joe and the Juice och åt mellis.
 
 
            
 
 
 
 
Mamma fyllde år för 2 veckor sen och då fick hon i present av mig och Olivia att vi skulle gå ut och äta och bowla. Så på kvällen hade vi bokat bord för oss 3 på tapasrestaurangen Caliente. Hade lite otur med tunnelbanetrafiken som stod stilla så kom fram 40 minuter sent, men var ingen fara. Maten var supergod och var såklart riktigt mysigt sällskap♥
 
 
 
 
 
 
  
 
Mötte upp Fredrik på vägen hem som hade varit och hängt med kompisar i stan
 
            
 
På söndagen var det tyvärr dax för Fredrik att åka hem till Gävle, men vi hann med en lunch på centralstationen innan.
 
 
 
Efter att jag hade vinkat av Fredrik åkte jag till Gamla Enskede för att fika med pappa och Anna på Olivias café. Åt en jättegod bulle och sen gick vi upp till lägenheten och spelade Ticket to ride.
 
 
 
 
            
 
Mamma var snäll och kom och hämtade mig sen, så då åkte vi hem till henne och hade en lugn kväll tillsammans♥ Sen flög jag tillbaka till Luleå idag, måndag morgon.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!