Födelsedagsmiddag för Isa och minigolf

          
 
I torsdags började jag dagen med att jobba från ett café, skulle nämligen på säkerhetsgenomgång i nya lägenheten kl 9. Det hade ringt dagen innan o frågat om vi hade tid så fick inte mycket framförhållning, men som tur var gjorde det inget att jag kom in till kontoret lite senare. Var kul att se lägenheten igen och den här gången också få se förråd, soprum, elskåp och annat kul haha. Var en kille från JM som gick igenom hur man tar hand om allt i lägenheten så fick veta många bra saker jag inte hade koll på innan. Tänkte att det här borde man alltid få som nyinflyttad, oavsett nyproduktion eller inte. Väldigt givande info för nån som aldrig ägt ett eget boende iallafall.
 
          
 
Lånade Olivias kjol och rum när hon var borta, skönt att kunna låna kläder av henne och mamma nu när halva garderoben är kvar i Luleå. // En liten igelkott jag såg på vägen till gymmet.
 
 
På fredagen var jag inne på ett bygge vid kungsträdgården där In3prenör håller på att restuarera en bankbyggnad från förra sekelskiftet. Riktigt coolt att kunna ta bygghissen högst upp och se ut över alla tak. Hade varit ännu finare om det inte regnade dock.
 
          
 
          
 
Sen på kvällen hade familjen bokat bord på Vau de Ville för att fira Isas födelsedag några dagar tidigt. Hon fick presenter och vi skålade med bubbel och åt god mat.
 
          
 
          
 
Åt väldigt god röding med morotssallad och beställde in extra potatispuré, medans de andra tog musslor och sashimi. Sen blev det drinkar och Japansk Mochi glass till efterrätt. Standard bild på mig nedan när jag tycker det räcker med bilder och vill ta tillbaka mobilen.

          
 
          
 
Efter middagen tog vi en taxi till takbaren vid slakthusområdet där vi hängde och drack mera bubbel. Var där rätt tidigt så var inte supermycket folk, men supermysigt att se solnedgången därifrån och sitta inlindad i en filt. Sen vid 11 tiden åkte jag och mötte upp Fredrik som hade varit ute och ätit middag med sitt jobb.
 
          
 
 
         
 
          
 
På lördagen bestämde jag och Fredrik oss för att åka till Kristineberg efter frukosten för att spela minigolf. Perfekt aktivitet efter att ha varit ute på sen middag dagen innan. Sen blev det glass i solen innan vi åkte hem för att sola på altanen och kolla damernas bronsmatch.
 
          
 
          
 
          
 
På kvällen tog vi en promenad innan maten och sen åt vi grillad kyckling och sötpotatis. Blev även lite sällskapsspel innan vi gick och la oss. Tog tydligen inga bilder på söndagen, men hände inte så mycket heller. Kollade Stranger things medans det regnade ute och sen när det slutade tog vi en springtur.
 
          
 
Igår, måndag, var det min första dag ute på bygget. Har blivit tilldelad ett projekt nu ute i Västberga där jag ska jobba under hösten. Kommer börja ca 06:30 varje dag från och med nu, så var väldigt ovant att gå upp kl 05.. Efter jobbet var jag superhungrig så fixade havregrynsgröt med äpplen och jordnötssmör för att ladda upp inför träning. Mamma och jag var och körde ett spinningpass och ett intervallpass tillsammans på gymmet. Länge sen jag svettades så mycket haha. Hoppas ni har haft en bra helg och vecka! Puss♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!