Linneas 22-årsdag i Luleå

Hej på er! Tänkte uppdatera er med lite bilder från förra veckan. Hade en tre dagars jobbvecka och sen hade jag tagit ledigt torsdag och fredag för att åka till Luleå! :D Linnea har tjatat varje sommar de senaste 3 åren att jag ska åka till Luleå och uppleva staden när det är ljust dygnet runt. Så nu när hon fyllde år så blev det äntligen av. Kunde ju inte bli bättre timeing att hälsa på nu när det var hamnfestival i Luleå samtidigt med tivoli, uppträdanden, matmarknad och massa andra aktiviteter. Har nog aldrig sett så mycket folk i stan hahah, brukar vara väldigt tomt efter att butikerna är stängt. Fick dessutom en chans att packa klart i lägenheten inför flytt och börja städa lite så är skönt att minska stressen över det.
 
          
 
Tre bilder från tisdagen dagen innan jag åkte till Luleå. Vi har det väldigt lugnt nu på bygget och bara 4 personer på plats som inte gått på semester så passade på att åka och spela Padel på lunchen i Zlatans nya padelhall. Var väldigt kul, men kollegorna var betydligt mycket duktigare än mig som bara testat att spela 3 gånger innan och inte varit så noga med regler. Sen käkade vi lunch ute efteråt så råkade bli en 2,5h rast totalt. Efter jag slutat åkte jag till Mall of Scandinavia för att hänga med Fredrik. Kollade på lite inspiration till lägenheten och åt på en indisk restaurang med riktigt god Tikka Masala och kokos-honung-mandel naanbröd.
 
          
 
Sen på onsdagen smet jag lite tidigare för att hinna med flyget som tyvärr visade sig bli försenat. Hade tänkt vara hos Linnea lite tidigare än de andra gästerna och äta middag och fixa mig där, men nu vart det inte så. Fick sminka mig på Arlanda och käka mellis innan vi lyfte mot norr. Väl på plats hade hon bakat 2sorters tårta och ställt fram bubbel och snacks som vi åt ute på altanen. Hade tur att regnet som hängt i luften aldrig kom och sen när solen var på väg ner började det spricka upp. Spelade Beerpong, Pickolo och hade en kubbstafett. Hon hittade även såpbubblor hemma som vi stod och blåste och tog jättefina bilder på. Tyvärr klantade jag mig när jag skulle föra över kamera bilderna så hälften av bilderna från festen och alla från torsdagen försvann :(.
 
 
 
 
 
 
 
          
 
 
          
 
 
          
 
Vi hade iallafall jättekul och sen vid midnatt cyklade vi som var kvar in till stan för att gå på hamnfestivalen. Sen när vi kom fram insåg vi att båten som är Luleås uteställe på sommaren snart skulle stänga så hamnade på Max istället och åt glass och pommes. Sen cyklade vi hem igen och jag sov hos Linnea.
Var så skönt att få sova ut efter att ha gått upp 5 varje dag för jobb, men vid 12 kurrade våra magar så då gick vi upp och åt rostmackor. Sen var ute på en promenad och åt lunch med Linneas föräldrar innan vi åkte till stan för att gå på hamnfestivalen. Gick runt och kollade på tivolit och marknaden och köpte glass och satte oss i hamnen och åt den. Riktigt härligt att sitta vid vattnet i solen och sen är det massor som händer runt omkring som man kan titta på. Var in och fyndade en blus på MQ jag kollat på tidigare som hade massa rea och sen åt vi middag på Bastard Burgers.
 
          
 
En lång vatten-slide bana i stadsparken där många barn åkte på uppblåsbara djur och ringar.

          
 
          
 
Sista två nätterna lånade jag Sofias lägenhet då Linnea jobbade och min lägenhet är helt ihoppackad. Tog en morgonpromenad på fredagen och köpte massa god frukost. Sen bar det av till campus för att packa ihop studentlägenheten. Skruvade ner alla lampor och sorterade lite så det blir enkelt för Fredrik och hans pappa att hämta alla saker sen nästa vecka och lasta in i släpet.
 
          
 
 
När Linnea hade slutat att jobba så kom hon och hämtade mig och vi åkte in till stan för att äta middag. Passade på att gå igenom marknaden igen för att ta nya bilder eftersom jag hade råkat radera alla från dagen innan.
 
 
 
 
 
Satte oss och åt på Taverna Gustos uteservering och beställde in pasta, pizza och coca cola. Jag som sällan dricker läsk har börjat tycka att det är så gott på sommaren med massa is. Blir konstigt nog extra gott om man får cola i en glasflaska också, eller så är det bara inbillning.
 
 
           
 
 
 
 
 
Avslutade kvällen med att promenera ner till Södra hamn för att ta lite fina bilder där på kranen. Var så fint när himmlen skiftade och månen var uppe. Galet att det inte blir mycket mörkare än såhär. Sen fick jag skjuts till Sofias lägenhet och vi hade sån tur att de inte hunnit stänga vårt parkeringsgarage för hade helt missat att de låser 22 och vi körde ut 10 över när vakten höll på att dra för gallret...
 
 
 
 
 
 
 
          
 
Blev en tidig morgon 04:45 på lördagen för att gå upp och skynda sig till flygplatsen. Bokade resan rätt sent så alla flyg var slutsålda på söndagen och detta 07:25 plan var det billigaste att få tag på under lördagen. Missade alltså sista dagen på hamnfestivalen med de stora uppträdandena, men var skönt att komma hem och ha 2 heldagar i Stockholm innan jobb på måndagen igen. Fick som 2 helger på raken. Nu i efterhand fick jag höra att Peg Parnevik som var den största headlinen var tvungen att ställa in sin konsert ändå pga deras flyg var inställt, så var tur att jag inte valde att stanna kvar längre och bli besviken.
Hade iallafall en lugn och mysig helg med Fredrik, hängde i Hässelby på lördagen med hans bror med tjej som var på besök och sen på söndagen åkte vi till mamma. Puss♥
 
          

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!