Förkyld & fars dag firande

             
 
Hej, hoppas att allt är bra med er! Min vecka började mindre bra med en förkylning som innefattade både feber och halsont. Var hemma från jobbet torsdag och fredag för att kurera mig och drack mängder med citron- och ingefärste. Positiva med det var iallafall att jag fick testa vår nya snygga vattenkokare från Smeg. Den funkade utmärkt och har den smidiga funktionen att kunna ställa in vattentemperaturen när man inte vill ha skållhett te. På torsdag kväll kom Fredrik hem med varsin ramen bowl till oss, så gott och bästa med soppa när halsen gör ont.
 
 
Kände mig som tur var lite piggare på fredagen så kunde städa lägenheten i etapper på dagen, kände att jag inte var helt 100 i kroppen dock när jag blev svettig och anfådd av att dammsuga 48kvm.. Men var värt att få det fint och rent! På kvällen hade vi planerat in spelkväll med Fredriks kompis Magnus och hans flickvän Ida. Åt först indisk middag på ett ställe nära oss och sen spelade vi Citadels och Overcooked tills alla var supertrötta.
 
             
 
 
På lördagen vaknade jag utvilad tidigt, medans Fredrik hade varit dålig under natten och knappt sovit så bestämde mig för att ta en promenad för att inte väcka honom. Gick till Sats Sofo och körde ett 30 min lugnt stretchingpass för att inte anstränga halsen. På vägen tillbaka köpte jag croissanter till frukost som vi åt tillsammans. Sen fick vi besök av Fredriks farbror med fru som skulle lämna saker och ville passa på att se lägenheten.
Efter det åkte jag och Fredrik in till stan för att byta en t-shirt och åt lunch på Bastard burger i gallerian.
 
               
 
               
 
På kvällen överraskade vi Fredriks pappa med restaurangbesök och fira fars dag en dag tidigt. Var och åt på en fransk restaurang här på Söder som heter Voisine där Fredriks kompis David jobbar. Han hade fixat så vi fick ett runt stort bord närmast köket så vi kunde se in när de lagade maten. Åt de godaste musslorna jag smakat till förrätt och sen blev det fisk och även chokladmousse innan vi alla var proppmätta. Väldigt mysigt ställe som vi garanterat kommer gå till igen! :D Är avis på alla fina taklampor i 50talsstil som de hade där.
 
               
 
               
 
På söndagen var det min pappas tur att bli firad och vi var hem till Gamla Enskede för att fika choklad- & vinbärsmoussetårta och lussebullar. Är så glad för att saffran och julfikaperioden börjat! Både Olivia och Isa med pojkvän var där och efter fikan så lärde vi dem andra att spela Citadels. Jag och Fredrik åkte hem och lagade middag och sen var den helgen slut. Den gick oväntat fort fast jag var hemma 2 dagar extra. Puss♥
 
               
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!