Min vecka och Sofia på besök

Hej! Hoppas allt är bra med er :D. Har samlat på mig över 50 bilder från förra veckan som jag tänkte dela med mig av. Hade en supermysig vecka som gick rekordsnabbt.
 
 
              
 
Förra måndagen åkte jag till Enskede efter jobbet för att möta upp Johanna för en liten promenad. Hon pluggar ju i Linköping nu så hon var bara i Stockholm på besök några dagar nu så var väldigt mysigt att vi hann ses. Hängde regn i luften så vi satte oss på Robin Delselius bageri och blev serverade av Olivia som jobbade extra. Sen kikade solen fram igen och det blev en superfin regnbåge över hela himlen. Satt kvar tills stängning och sen åkte jag hem till Söder och mötte upp Fredrik som jobbat sent vid pendeln. Ingen av oss hade särskilt mycket energi över till att laga mat så blev hämtmat från vår närmsta restaurang Cownteen.
 
              
 
 
              
 
En roligare tisdagsoutfit med neonrosa tröja // Träning efter jobbet både tisdag och onsdag, testade på Barre Toning och Hot Vinyasa Flow
 
 
              
 
På torsdagen flög Sofia från Luleå till Stockholm för att spendera en hel helg här. Jag mötte upp henne på centralstationen efter jobbet och vi köpte med oss bullar hem. När Fredrik kom hem lagade vi potatis och purjolökssoppa och ugnspannkaka till middag och spelade nintendo switch till klockan blev lite för mycket. Kändes som det var fredag redan denna dag så glömde nästan bort att jag skulle behöva gå upp och jobba tidigt.
 
              
 
 
              
  
God trancherlunch på Enskede värdshus, lyx när det även ingår efterrätt i form av äppelpaj och havreboll
 
Var så skönt att komma hem efter en lång jobbdag på lite sömn. Jag och Sofia tog det lugnt i lägenheten och fixade oss inför kvällen. Sen vid sju tiden hade vi bjudit hem Anna, Ella och Ebba från klassen för att äta pizza och sushi och dricka drinkar. Hade väldigt kul och hann även spela lite kortspel innan vi tog en stor taxi till Spitfire. Hann även med att dansa på Solidaritet innan vi åkte hemåt igen.
 
 
               
 
 
               
 
 
 
                

Tog ordentlig sovmorgon på lördagen och när vi hade vaknat till liv promenerade vi till Le Mond på Folkungagatan för brunch. Är ett cykelcafé där hälften av gästerna sitter med cykeldräkter och har med sig sin cykel in. Lite annorlunda, men kul koncept. Var såklart väldigt god mat också, jag tog en acai bowl och blåbärspannkakor som får full pott. Lär gå tillbaka dit igen för att testa avocadomackorna Sofia åt och även toast med chevre och våfflor som fanns på menyn.

När vi fyllt på med energi strosade vi längs Götgatan och kollade bland annat på lampor till lägenheten. Trodde glödlampan till hallen hade gått sönder, men visade sig vara kontakten som hoppat ur utaget... Den gamla lampan som troligen fungerade gick dock i tusen bitar när vi hade skruvat ur den så var ju tur att vi hade precis köpt en extra ändå. 

På kvällen skulle Fredrik iväg på 60årsfirande hos sin farbror, medans jag och Sofia stannade hemma och spelade Overcooked på tvn. Sen när vi blev hungriga promenerade vi till Da Luigi för att äta pasta. Tröttnar aldrig på det stället. Resten av kvällen spenderades i soffan framför en Sci-fi film som gick från att vara väldigt B till oväntat bra.

 
 
            
 
 
               
 
 
                
 
 
               
 
På Sofias sista dag i Stockholm ville vi hinna med så mycket som möjligt så vi var uppe tidigt och gjorde god frukost hemma. Sen gjorde vi oss iordning för att åka till stan. Hade nämligen planer på att se Isa som stod vakt vid slottet den veckan. Tyvärr så var det ju andra tider på söndagar än de jag kollat upp så var där alldeles för tidigt. Vi fick i alla fall strosa runt i fina Gamla stan och se slottet. Promenerade sen vidare till Kungsträdgården och gallerian för lite shopping. Fyndade varsitt plagg och sen satte vi oss på Il Molo för att äta lunch. Blev väldigt mycket italiensk mat den här helgen men gör verkligen inte mig något haha. Godaste pizzan hade de i alla fall! Strosade lite på Drottninggatan också innan vi behövde röra oss hemåt för att packa ihop Sofias saker. Var verkligen så mysigt att ha henne på besök och få turista lite i sin egna stad. Jag och Fredrik vinkade av henne och sen passade vi på och tog en promenad till Tantolunden när det var så härligt väder ute. Handlade på vägen tillbaka och gjorde kyckling fajitas till middag. Sen var den veckan slut! Puss
 
               
 
 
                
 
                
 
 
                
 
                
 
 
                 
 
                 

 
                 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!