God mat och familjehäng

               
 
Hej! Här kommer en snabb sammanfattning av min helg. I fredags var vi riktigt trötta efter jobbveckan så då blev det en lugn kväll där vi tänkt att köpa hämtmat från ett mexicanskt ställe, men som visade sig vara stängt. Istället hamnade vi på en grekisk restaurang där de hade riktigt goda zucchinibiffar med grekisk sallad och tsatsiki. Resten av kvällen spenderades i soffan framför tvn.
 
 
På lördagen vaknade jag upp och inser att jag är själv i lägenheten. Då har Fredrik tänkt fixa frukost till mig, men hittat möggel på vårt hembakta bröd så han har gått iväg för att köpa mer. Sötisen kom hem med färskt bröd från bröd och salt och en varsin croissant till oss♥
Vid 12tiden cyklade vi mot Enskede för att äta lunch hemma hos pappa och lyckades pricka in världens skyfall så kom fram helt dygnsura. Blev en mysig lunch iallafall och det bjöds på god laxpaj och fick träffa Isa som var hemma ifrån militärutbildningen. Efter maten gick jag, Olivia och Fredrik och kollade runt lite på Gamla Enskede marknad.
                
 
Sen behövde jag och Fredrik röra oss hem igen för att träffa hans föräldrar. De var så fina och kom med en välbehövlig inflyttningspresent - en dammsugare. Fick en modell som är sladdlös och utan dammsugarpåse så blir riktigt smidigt att städa nu och den slipper ta upp massa plats i städskåpet. Mycket uppskattat! Vi fick hjälp att borra hål för lampan i taket och sen tog vi en promenad innan middagen. Vi åt på italienska restaurangen O'Pizzicato som ligger 300m ifrån vår lägenhet och dom serverade riktigt god tryffelpasta. Delade även på en charkbricka till förrätt.
 
 
               

 
På söndagen köpte jag och Fredrik kontakt till lampan och monterade upp den ovanför "bardisken" i köket. Väldigt skönt att nu ha belysning över diskhon där man tidigare sett dåligt när det är mörkt ute. Vi var även på Joe & the Juice och lunchade och promenerade till mosebacke. Jag pratade i telefon med Linnea som nu är på plats i Seoul för hennes utbytestermin och fick höra lite om de 2 första veckorna där. Mycket som verkar kul och annorlunda, t.ex. frukosten - finns inte bröd? och är svårt att hitta nyttigare flingor än frosties, sen har de väldigt mycket som är könsuppdelat, separat tvättstuga och hiss för tjejer respektive killar.
 
Resten av dagen passade vi på att ta det lugnt och inte göra nånting. Hoppas ni också fick en bra helg. Puss♥
 
              
 
 
               

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!