Roadtrip till Gästrikland

 
                
 
Soluppgång och dimma på väg till jobbet fredagmorgon
 
                
 
Babas goda cheesburgare till lunch
 
                
 
                
 
                
 
 
                 
 
 
 
                 
 
 
                
 
 
                
 
 
                
 
Hej här är min helg i bilder! Vi börjar med fredagen då jag var på jobbet extra tidigt för att hinna med allt som behövde göras innan lunch. Fixade en presentation, tog områdesbilder, hade projektmöte och sammanställde byggets dagbok och sen vips så var klockan 11. Vi åkte till Heron City för att äta hamburgare på Babas som var riktigt bra. Sen var det dax för kollegorna att åka iväg till Arlanda för konferensresa och jag fick ta halvdag. Cyklade hem och tänkte att jag skulle ta en promenad i det fina vädret och fota med systemkameran och sen åka till Fridhemsplan och testa ett nytt gruppass. Men när jag kommer hem så är dörrens båda lås låsta och jag har bara en nyckel med mig... Fredrik visste inte att jag skulle hem efter jobbet och eftersom vi inte skulle sova hemma så hade han såklart låst extralåset. Fick avboka träningen, men gjorde inget. Istället promenerade jag till medborgarplatsen för att ta tunnelbanan till Fredriks föräldrar där jag möttes av flera hundra människor som demonstrerade för miljön. Riktigt coolt att se att så många hade samlats!
 
Jag åkte ut till Hässelby villastad och fick en riktigt lugn eftermiddag. Hann kolla en film och 2 serieavsnitt och sen kom Fredrik dit efter jobbet vid 6 tiden. Vi blev bjudna på riktigt god räkpasta till middag och spelade sen sällskapsspel. Både jag och Fredrik var supertrötta efter jobbveckan så somnade tidigt och vaknade inte upp förän 12h senare!
Riktigt skönt att få vakna utvilade och äta en god frukost i lugn och ro. Sen hoppade jag och Fredrik in i bilen för att åka till Gävle och plocka ut det sista från lägenheten som han har lånat från företaget. Gick skönt nog rätt fort och vi slapp flyttstäda. Efter vi sagt hejdå till lägenheten åkte vi till Fredriks mormor som bor i Gävle för att hälsa på och fika. Hon är så gullig och hade dukat upp massor med gott.
Efter fikan fortsatte vi till Sandviken för att även hälsa på min mormor och morfar. Där blev vi lyxigt nog bjuda på god mat och äppelpaj till efterrätt. Kollade på lite friidrott och tog det lugn tills det började mörkna och det var dax att köra hem till Stockholm igen. Väldigt mysig dag och känns kul att vi hann med så mycket och att träffa alla.
 
På söndagen hade vi kvar bilen halva dagen så passade på att åka till Kungens kurva för att kolla möbler och storhandla mat. Blev ingen möbelshopping men förhoppningsvis blev vi iallfall lite klokare på hur vi vill inreda lägenheten. Vi kommer förmodligen få våran soffa i veckan så känns säkrast att ha den på plats innan vi köper soffbord och fotölj. Många beslut att ta och inte lätt när man har begränsat med plats. Vi har ju vita väggar i hela lägenheten och har beställt en ljus soffa, men vill skapa lite kontraster ändå så just nu lutar det mot ett grönt soffbord i marmor och ett svart runt matbord. Packade in varorna när vi kom hem och drog sen ut på en löprunda. Efter det skjutsade Fredrik hem sina föräldrar från stan och lämnade bilen i Hässelby medans jag städade och fixade pizza till middag. Puss♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!