Stockholmsverken och AW

             
 
Höstkappan är på // Mellis efter jobbet
 
 
 
 
 
 
               
 
 
 Frukost på jobbet
 
              
 
Tog en omväg genom fina Tantolunden på väg hem från jobbet
 
              
 
              
 
Hej på er! Tänk att hela September redan har gått och att hösten är här på riktigt! Förutom att det blir fina färger på träden så tycker jag höjdpunkten på hösten är att promenera de dagar med blå himmel och sol. Alltid extramysigt att vara ute då. Har nu packat ner sommarkläderna för iår och bytt ut dem mot stickade tröjor och höstjackor. Så är mer än redo för lite kallare väder.
 
Veckan som var gick så otroligt fort och innehöll massa roliga saker. Var och tränade Crosstraining i Skanstull, lagade god mat och umgicks med Fredrik. Jag var också och hälsade på ett annat bygge som heter Stockholmsverken i onsdags där Vera från klassen praktiserar. Kul att få se hur hon har det där och hänga med en dag. Tillskillnad från mitt platskontor där vi bygger hallar och parkeringsgarage i betong, stål och parock så håller de där på att hyresgästanpassa lokaler där den äldsta byggnaden är från tidigt 1900tal. Ligger dessutom på Söder så tog inte ens 5 minuter att promenera dit från mig, vilket betyder lite sovmorgon♥
På torsdagen hade vi bokat in AW på Ugglan där det finns både boule, sällskapsspel, pingis och shuffleboard. Sen gick vi till Gandhi för att äta Indisk mat till middag, mycket trevligt och kul att höra vad de andra praktikanterna gör på sina byggen då det är väldigt olika arbetsuppgifter. Jag gör mest sånt som kanske passar in på en entreprenadingenjör, medans de andra jobbar mer som arbetsledare och installationssamordnare. Hoppas att kunna besöka de andra också för man vill ju lära sig och testa på så mycket olika saker som möjligt. Har ju gjort mer än halva praktiken nu så tiden går så fort.
 
Hoppas ni också haft en bra vecka, kommer mer om min helg senare idag. Puss♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!