Tillbaka i Luleå och två veckor som inneboende

             
 
Hej på er! Fortsätter där förra inlägget slutade när det var dax för mig att lämna Stockholm. Flög upp till Luleå lördag 18e januari för att få en och en halv dag att landa innan kurserna började. Min fina älskling skjutsade mig och mina väskor till Arlanda efter lunch och sen var det bara att hoppa på ett halvtomt plan.
 
             
 
             
 
Efter en smidig flygning var jag framme i Luleå och blev upplockad av Sofia på Kallax flygplats. Eftersom jag inte hade fått min lägenhet än så fick jag bo hos henne som tur var. Vi åkte till hennes 1a på mjölkudden och lämnade grejer och bytte om och sen åkte vi hem till Linnea som precis flyttat in i en studentlägenhet vid skolan. Roligt nog så var det tentaröj på stuk så vi förfestade med pizza och drinkar och sen kom det även dit lite mer folk innan vi rörde oss till studentklubben för att dansa ^^.
 
             
 
             
 
På söndagen tog vi sovmorgon och sen var jag och Sofia ut på en blåsig promenad på isen som ligger 100 m från hennes lägenhet. Var så skönt att komma ut på en långpromenad och få frisk luft. Uppskattade vintern enormt mycket när jag kom direkt från gråa Stockholm och är så extremt vackert på isen.
 
 
 
 
             
 
Var och storhandlade och gjorde nyttiga chokladbollar samt matlåda på kvällen.
 
             
 
Var jobbigt att åka ifrån Fredrik och att veta att vi skulle gå tillbaka till att ha ett distansförhållande, men som tur var behövde vi bara vara ifrån varandra 3 dagar innan han kom till Luleå för att stå på arbetsmarknadsmässa och representera sitt företag. Bodde med honom på Scandic hotell en natt och fick äta god frukostbuffé kl 6 på morgonen.
 
 
              
 
Var tillbaka på gymmet och jag och Sofia hade mysiga kvällar framför tvn
 
 
En fin soluppgång på vägen till skolan
 
             
 
På fredagen hade vi kort dag så då unnade vi oss att åka till stan och äta lunch på Sushibar och sen kolla lite butiker.
 
 
              
 
              
 
På lördagen var vi ett stort gäng som var ut på en 2h lång promenad på isen. Sen blev det lunch på Espressohouse i stan. På kvällen var vi hemma hos Frida och spelade sällskapsspel. Sen slutade det med att hon och jag var de enda som gick ut och dansade till klubben stängde. Missade såklart bussen och fick promenera hem till Sofia kl halv 3 på natten.
 
             
 
 
Var förbi Linnea och drack te och kollade serie
 
             
 
Gott mellis och plugg inför labb i akustik
 
             
 
Ångestpodden var på skolan och höll en lunchföreläsning på torsdagen, sen på kvällen var jag och Frida och tränade och sen stannade jag uppe sent och packade ihop mig från Sofias lägenhet och gjorde mig redo för att resa hem till Stockholm på fredag morgon. Så rädd att försova mig att jag vaknade halv 4 och var redo att åka haha.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!