Två veckor i januari

Hej på er! Hoppas allt är bra, jag har precis landat i Stockholm efter 2 veckor i Luleå och nu är jag supertaggad på en långhelg här och fira födelsedag imorgon. Ligger lite efter med uppdateringen här så nu kommer bilder från 4-17e januari.
 
           
 
Vi åkte hem från Björnrike den 4e och efter den 7h långa resan med stopp för korv på Biltema så var vi framme i Stockholm och i lägenheten. Lastade ur alla saker och bytte om och sen åkte vi in till Odenplan för att äta middag på L'Avventura. Har velat äta där väldigt länge men inte funnits några lediga bord så nu hade jag lyckats reservera för den här lördagen redan i oktober. Vi åt Burrata till förätt och sen delade vi på en krabbspagetti och en vodka pasta. Allt var såklart supergott. Restaurangen ligger i en supercool lokal som varit en gammal biosalong så är väldigt pampig känsla där inne.
 
 
           
 
 
           
 
På söndagen försökte vi komma tillbaka till lite rutiner efter den långa ledigheten. Var och tränade på förmiddagen och sen köpte vi med oss sushi som vi delade på till lunch. På eftermiddagen/kvällen var Fredrik och lämnade tillbaka bilen och hälsade på en kompis. Jag mötte upp My som ville komma och se lägenheten och vi köpte med oss säsongens sista saffransbulle att fika på. Jag och Fredrik hade beställt hem mat från Mat.se så fick alla kassar levererade till dörren. Så skönt att kunna storhandla från dem för oss som har långt till någon större matbutik. Sen hängde jag med My hem till pappa och Anna på spontan middag när jag hörde att det vankades pestopasta med mozzarella och parmaskinka.
 
           
 
            
 
Måndagen som var sista röda dagen innan vardagen skulle dra igång igen så då åkte vi in till stan för att kika i lite affärer. Blev sugen på den fina fotöljen ovan men vi är inte hundra på om den passar hos oss än så ska nog köpa en matta först. Gav upp ganska fort efter en sväng på Åhlens city då vi var hungriga och gick till Sturegallerian för att äta på Tures.
 
 
 
            
 
Sen var det tillbaka till verkligheten med näst sista veckan på praktiken, träning och allt annat.
 
 
På fredagen hade jag stämt träff med Anna för att äta middag och passa på att umgås innan jag skulle tillbaka till Luleå. Blev först bubbel och massa god plockmat på Boqueria. Sen rörde vi oss mot Norrmalmstorg för att ta en drink på Vau de Ville.
 
           
 
 
           
 
           
 
På lördagen var jag ute på en promenad med Hedda i Tantolunden och sen på kvällen åt jag, mamma och Olivia middag tillsammans. Det var min och systers julklapp till mamma att äta på O'Pizzicato och sen gå på bio och se musikalen En del av mitt hjärta. Blev en riktigt mysig kväll och kändes kul att få lite kvalitets tid tillsammans innan vi skulle splitras några månader och bo på olika platser.
 
           
 
 
På söndagen vaknade jag och Fredrik upp och var sugna på brunch så åkte in till stan med siktet på Sthlm Brunch Club. Visade sig vara superlång kö och vi och våra hungriga magar fortsatte då till ytterliggare 2 ställen innan vi hamnade på Kaferang. Där blev det fullträff med precis det vi va sugna på och lediga platser.
 
Jag hade gett Fredrik en shoppingdag i julklapp så efter brunchen gick vi till MQ där han shoppade loss på deras rea och kom hem med flera nya jobbplagg.
 
             
 
           
 
Jag och Olivia möttes upp på för att fika 2 ggr under veckan. Först på Mahalo och sen på st Paul. Hann även kolla på lite saker hon behövde inför resan och gå i vintage butiker.
 
 
           
 
Sen blev det tillslut fredag och min sista dag på praktiken efter över 7 månader jobb. Blev avtackad av kollegorna och jobbet bjöd på lunch på Enskede värdshus. Galet hur fort sista 2 månaderna gick ändå! 
På kvällen bestämde jag och Fredrik oss för att ha en riktigt mysig hemmakväll och gick en långpromenad till det bästa Icat för att handla ingredienser för tacos och snacks.
 
          

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!