Vinterbalen 2020

Hej på er! Förra helgen var jag på Luleå tekniska universitets finaste sittning - Vinterbalen. Har tidigare haft otur och alltid varit upptagen eller bortrest när det har varit sittningar så nu var det kul att äntligen kunna gå och få klä upp sig lite :). Jag, Linnea L, Johanna och Alice bestämde att fixa oss tillsammans och sen kom Sofia och Linnea J och gjorde oss sällskap för lunch. Var såklart tvungna att ta lite bilder ute i kylan också så hade en snabb photoshoot. Vid 16 var det dax att röra sig mot teknikens hus där det var fördrink. Alla fick en varsin lapp med tecken och så skulle man gå runt och mingla och försöka hitta personen med samma lapp som då var sin bordsherre/bordsdam.
 
Sen var det dax att fortsätta till nästa ställe och utanför väntade det bussar som skulle ta oss till vår hemliga destination. Fick höra att vi skulle ”ut i skogen” och blev lite orolig när vi åkt i över 50 minuter och passerat Piteå, men sen kom vi tillslut fram till Pite Havsbad där middagen skulle hållas. Var superfint fixat och serverades helt okej mat (var japanskt tema på sittningen så var bland annat ingefärspannacotta med citrongrässoppa till efterrätt, väldigt speciellt). Efter alla 3 rätter så var det ett storband som spelade jazz-ish musik på scenen, men det roligast var såklart de 2 sista timmarna när en DJ böt av bandet och spelade riktigt bra dansmusik. Var så kul att vara med om en sån här kväll, men nu känner jag att jag bockat av det från listan så nästa finsittning lär bli min Av4ning i november och då kommer jag känna betydligt mycket mer folk så lär bli ännu roligare! :D
 
             
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mingel och fördrink i Teknikens hus
 
              
 
 
              
 
Hittade en igloo utanför festlokalen där vi hängde när vi hade tröttnat på musiken, otroligt hur varmt det var där inne jämfört med ute ändå. Fanns flera rum, en var en bar och ett rum med en eldstad bland annat.
 
              
 
 
              
 
Slänger in 4 bilder från min söndag också som bestod av att kolla youtube och äta godis i sängen, kika på rådjuren utanför fönstret och sen äta tacos med tjejkompisarna på kvällen. Lyckades också ta mig in till stan på eftermiddagen och köpa ansiktskräm och fika med Frida också även om det inte kom med på bild. 
 
              

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!