Snabbvisit i Luleå

            
 
Hej på er! Det var ju meningen att jag bara skulle vara i Stockholm en kort period innan och efter tentorna, men när skolan ställde om undervisningen till distans så stannade jag. En veckas visit blev helt plötsligt 5 och kände att jag ville kolla till lägenheten, hämta hem saker för sommaren, träffa Luleåkompisarna, lämna tillbaka biblioteksböcker, gå till tandläkaren och fokusera på plugg. Så fredagen efter påsk så åkte jag upp till Luleå igen och tog sällskap med Johanna från klassen som varit i Blekinge och hälsat på familjen. Landade halv 8 på kvällen och åkte direkt hem till Linnea för att kolla på Let's Dance och äta massa snacks.
 
            
 
På lördagen så sågs vi ett gäng från klassen och grillade hemma hos Johanna och Alice. Var så kul att träffa alla igen och festa lite även om vi inte kunde gå ut och dansa.
 
            
 
 
På söndagen ekade mitt kylskåp fortfarande tomt så blev att gå till ica och handla för veckan och fylla på med mat.
 
 
Fixade god frukost och sen blev det plugg hela dagen tills jag blev hungrig igen och det var dax att göra matlådor. Tesade att göra portionen under 10ans recept på Chili sin Carne och blev väldigt bra. Endast ingredienser som håller länge och inte behöver förvaras i kylskåp så även om jag inte använde upp allt av b.la. den torkade soyafärsen som var i så håller den ändå över ett år i skafferiet. 
 
 
           
 
Varit skönt att kunna gå till skolan och använda datorsalarna där, programmen är lite snabbare där än när man försöker komma åt dem från sin egna dator. Dessutom lite bättre fokus på studierna när man inte pluggar hemifrån.
 
 
Har även blivit en del hemmaträning, har hittat en tjej på youtube som gör massa bra träningsvideos och gratis träningsprogram med olika fokus på olika nivåer som jag följer.
 
            
 
Varit väldigt fint väder flera dagar så har blivit flera promenader med olika vänner följt av fika/middag för att ta pluggpauser och passa på att umgås. Även om det inte är jättemycket studenter kvar på campus nu när man kan studera från valfri ort så var det ändå fullt på flera uteplatser när solen tittade fram.
 
 
 
 
            
 
            
 
På fredagen var det dax att åka tillbaka till Stockholm igen. Blev träning och packning på förmiddagen samtidigt som jag lyssnade på föreläsning (gäller att vara effektiv haha). Sen på eftermiddagen fikade jag, Sofia och Matilda i stan och jag hann köpa en blus och en klänning på MQ som hade konkursrea. På kvällen när jag hade packat ihop lägenheten och städat så åkte jag till flygplatsen sen vidare hem till Fredrik.
 
            

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!