ska snart till farsta

idag ska jag till farsta .Pappa ska klippa sig där och då ska jag komma dit.När han är klar med klippningen ska vi äta på någon resturang (hoppas det blir kinaresturangen med buffe!) När jag vaknade i morse och skulle äta frukost var  jag hungrig men typ ändå inte på något som fanns hemma .Så jag gjorde äppel mos typ i micron nu står den i kylskåpet och kallnar ,tror det blir riktigt gott!! sen ska jag ha i lite glass kanske om vi har någon hemma !!När jag och pappa kommer hem från farst ska jag kolla på lite möbler och tapeter till mitt nya rum ,om jag inte hinner kolla lite innan jag åker i väg .Som tur är så är jag helt klar med läxan .
Men ska ändå skriva rent min svenska berättelse för att hinna steg åtta INNAN JUL !det blir nog ganska svårt!!Nu ska jag kolla in min lilla mix på varma äpplen med kanel och socker !

RESEPT TILL ÄPPEL MIX:

1.ta två äpplen och skala med potatiskalare

2.skär sedan äpplerna i små bitar och stoppa sedan i en skål.

3.tillsätt socker och kanel.

4.ställ in skålen i micron i typ 3-4 minuter

5. ta ut skålen och mosa till äplerna med en gaffel.

6.ställ in i kylskåpet för att det ska gå fortare att svalna .

7. när den inte är stekhet längre tar du ut den och kanske har den på gröt
eller blandar i glass eller vaniljvisp

RESULTAT=SUPERGOTT!!    tips:fukar också med rabarber!!

prova gärna hemma!!

kram emii

Kommentarer
julla

sv: men asså jag har inte gjort min karta själv. Det där var den kartan man skulle han när man skrev och klistra på symboler för var man skulle åka. :S

2009-09-22 08:33:00
URL: http://liksomjullan.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!