Varför bloggar jag?


Några av mina favoritbilder (har enormt många haha ^^) tagna sommar-vintern 2012
 
Igår var mina tjejer här och vi hade det supertrevligt. Pratade lite om bloggar och att Julia och Felicia precis har skapat en blogg (Tryck HÄR om ni vill läsa) osv. De flesta har någon gång prövat på att blogga, men det är inte alla som fortsätter. Kom och tänka på att jag har bloggat i 4 och ett halvt år nu, känns sjukt länge! Även om det inte alltid vart den bästa uppdateringen, så har jag fortsatt att blogga utan att ta en paus på mer än 2 veckor.
 
Frågan är vad som fått mig att alltid fortsätta uppdatera? Statistiken är verkligen inte den bästa. Brukar ha mellan 10 och 20 läsare och rekordet ligger knappt över 30 läsare på en dag.
Får sällan kommentarer och tror inte att det är så många som bryr sig om det jag skriver och bilderna jag lägger upp, ändå så fortsätter jag uppdatera!
 
Det är nåt som fått mig att fastna och jag har svårt att sätta fingret på vad. Jag bloggar mest för mig själv, även om det ibland är i hopp om att statestiken ska höjas och att någon utomstånde gillar bilderna jag lägger upp och vilja läsa texterna jag skriver.
 
Skulle kännas riktigt konstigt att sluta blogga. Visst jag skulle få massa tid att göra andra vettigare saker på, men som jag sagt till mina kompisar "Om jag inte bloggar vad ska jag då göra av alla bilder jag fotar?".
Det är konstigt hur man kan bli så uppslukad av något (Konstigt urval men hoppas ni fattar). När jag ska sova, när jag åker till skolan, när jag tränar, när jag pluggar, hela tiden tänker jag på saker jag kan skriva, bilder jag ska ta osv.
 
Har svårt att uttrycka känslor i ord, men har verkligen fastnat för att blogga och jag tror att det är mitt fotointresse som främst får mig att fortsätta! Har massa tankar i huvudet och är skönt att bara få skriva, även om jag egentligen borde plugga matte nu.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!