Las Palmas

Sista bilderna från Gran Canaria! Från när vi åkte till Las Palmas en mulen dag för shopping och promenera runt i staden.

Hej! Kan vi gemensamt bestämma att tiden ska börja gå långsammare? Känns som jag inte hinner göra nånting om dagarna innan de tar slut och igår var det dessutom redan första advent! Satt hemma och pluggade matte och åt pepparkakor med mjölk, mycket mer julkänsla än så fick jag inte. Men är bara 3 veckor kvar tills jag åker hem till Stockholm och firar jul och då lär julkänslan vara på topp!

Passat på att shoppa lite senaste dagarna då det vart Black Friday och Cyber Monday. Blev både julklappar till familjen och lite saker till mig själv som ni kanske får se när det kommit hem till mig. Enda nackdelen med internetshopping är ju att behöva väntapå att få hem det man köpt.. Kollade även i butiker här i Luleå, men var mycket folk och hittade inget specielt som hade bra rea. Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla Sherlock Holmes. Puss♥

Tisdagsuppdatering och Gran Canaria bilder

Heej! Att det redan är tisdag kväll? Känns som helgen inklusive måndagen och idag bara sprang iväg! Har dock gjort lite vettiga saker som att städa, storhandla och jobba så är väl tur det. Idag var jag och tränade efter mina lektioner också. Har planerat in massa träningspass nu de kommande dagarna så jag kommer igång med träningen ordentligt och får lite rutin. Är svårt att ha diciplin när man inte ägt en gymkort det senaste halvåret och dessutom kommer till ett nytt gym där jag inte vet vilka gruppass, maskiner och träningstider som är bäst..

Försöker cykla också för att få in lite vardagsmotion, men har varit väldigt halt på vägarna till och från det senaste dagarna så har varit lite läskigt. Hoppas vi får lite mer snö snart istället för is och regn bara! Värdelöst för mig att åka buss till universitetet då man måste åka via stan och det tar en halvtimme när jag kan promenera på 20 minuter och cykla på under 10 min. Hade dock varit skönt att bo på 5 mins gångavstånd och ha bättre bussförbindelse till stan. Men samtidigt känns det jobbigt att flytta nu när jag typ precis kommit iordning här hemma. Puss♥

Amadores beach club

My, Isa och Anna åkte iväg på delfinsafari en dag, men då jag lätt blir väldigt sjösjuk så tog jag, pappa och Olivia istället en heldag på Amadores beach club. Var soldis större delen av dagen men gjorde oss ingenting, var skönt att bara ta det lungt i ligga i solstolen och läsa och bada i jacuzzi och saltvattenspool. Beställde in de godaste (och största) Strawberry Daiquiris jag druckit och Olivia åt vad som enligt henne var Spaniens godaste hamburgare så var mer än nöjda när vi lämnade för att gå tillbaka till hotellrummet på eftermiddagen.

View

Så här fin utsikt hade vi från vårt hotellrum. Bodde högst upp på ett berg och kunde se ut över hela Puerto Rico från balkongen. Ni kan ju tänka er hur vältränade ben vi har nu av att gå upp och ner till stranden på dagen och till restaurangerna på kvällarna. En aning jobbigt att gå uppför i 28 graders värme, men skönt att få vardagsmotion när man äter mycket gott på semestern!

Ett vinterland utanför mitt fönster

Godmorgon! Nu snöar det ordentligt här i Luleå och snöflingorna virvlar utanför mitt fönster. Var ju fullkomligt kaos i Stockholm igår pga den stora mängden snö så hoppas Luleå som kanske är lite mer van med mycket snö kan hantera det bättre.

Önskar jag hade kunnat stanna inne hela dagen samtidigt som jag vill ut och åka pulka.. Men ska sätta mig och plugga ikapp matten jag missade förra veckan och sen åka in till centrum och fixa lite saker innan jag har lektion i eftermiddag. Hoppas ni får en bra torsdag. Puss♥

Puerto de Mogan

En molnig och stundvis regnig morgon bestämde vi oss att ta båten till grannstaden Puerto de Mogan! Har varit besökt staden när vi har varit på Gran Canaria tidigare år också, men kan inte få nog av dess fina läge och alla gulliga hus och mängder av färgglada blommor. Hur fint!? Hade varit en dröm att ha en liten lägenhet i ett av de fina husen med balkong och utsikt över resten av staden!

Vi hade även väldigt tur med vädret för direkt när vi kommit på båten som skulle åka till Mogan så sprack det upp och solen började skina. Blev nästan alldeles för varmt för att promenera runt så Olivia, pappa och Isa la sig på stranden och jag, Anna och My gick runt och kollade i butiker där det fanns aircondition.

En varm kväll

Kändes lite vemodigt att komma hem och behöva ta på sig jeans för att inte frysa när jag gått runt barbent och med tunna sommarkläder i 10 dagar. Älskar sommriga kläder och den största delen av garderoben går tyvärr inte att använda under vinterhalvåret för att det blir för kallt med linne och kjol i Oktober-April. Men passade på att använda favoritplaggen på Gran Canaria, bland annat min nyinköpta vinröda croptop från Zara och nya svarta klackar från Have2Have.

Tillbaka i kylan

Godmorgon! Länge sen sist! Sitter hemma och dricker te och lyssnar på musik samtidigt som jag kollar igenom bilder från vår Gran Canaria resa vi precis kom hem ifrån. Landade i Stockholm på lördagkvällen, gick ut och träffade Anna, sen på söndagen var jag hemma med mamma och Olivia och monterade nya garderober och bakade. Sen var det bara att åka tillbaka till arlanda på söndag kväll och sätta mig på planet hem till Luleå. Känns riktigt skönt att vara tillbaka efter semestern och ge nya tag med pluggandet, träning och alla rutiner. Det kändes dock väldigt konstigt att komma hem till mitt studentrum efter att ha varit borta i 11 dagar. Vet inte varför men har inte tänkt så mycket på att jag bor själv efter så många dagar borta med familjen.

Har haft mellan 25 och 28 grader borta i Spanien så är rätt stor skillnad att komma hem till ett snötäck Luleå (och även ett vitt Stockholm!) och minus 7 grader. Bara att tvätta och lägga undan alla sommarkläder och ta fram mina varmaste tröjor och dunjackan. Har inte lektioner förän 14:45 idag så blir att försöka komma iordning hemma och försöka kolla igenom vad jag missat när jag var borta innan jag beger mig till skolan. Puss♥

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!