Glass i stora lass

Idag har varit en riktig glassdag och jag har ätit det hela 3 gånger idag! Kulglass, pinnglass och yoghurtglass. Hahah. Man får passa på när det är semester helt enkelt. Haft en supermysig kväll med mina systrar, åt på subway, kolla i butiker, snackade massa och spelade lufthockey. Som vanligt ligger jag uppe sent och bloggar för att vi har så segt internet... Men ska sova nu, är sista hela dagen här imorgon innan vi åker hem på lördag eftermiddag, så ska se till att vara utvilad så jag kan njuta till fullo. Godnatt och sov så gott♥

Las Palmas

Här kommer lit fler bilder från gårdagen. Som ni vet så hyrde vi bil och körde till ett shoppingcenter där vi stannade för lite shopping på Primark innan vi körde vidare till Las Palmas. Hittade en godisbutik där vi köpte massa sura godisar, sen promenerade vi runt samma runda som alltid (tredje året i rad vi var där) först en superbillig krimskramsbutik, sen Benetton, Pull and Bear, Zara och det stora varuhuset El corte de Ingles. Köpte ett linne och en blus till mig själv på rea som jag får visa upp någon dag.

Efter all shopping gick vi ner till stranden där det blåste och var så stora vågor att Olivia, My och Isa bestämmer sig för att bada. Nöjde mig med att bara titta på och fota så slapp åka hem kall, blöt och sandig i bilen ^^.

Näst sista kvällen

Hej på er! Har spenderat hela dagen på stranden, solat, läst i min bok, badat, fotat, ätit lunch, solat lite mer, promenerat längst stranden, ätit glass, badat och promenerat hem igen. Fotat både med GoPro och systemkameran men orkar inte ladda upp några bilder nu så lägger upp två GoPro bilder från en vecka sen istället.
Idag är näst sista kvällen här på Gran Canaria och vi barn har bestämt att vi ska äta middag ensamma och pappa och Anna äter för sig. Fick välja vilken resturang vi ville och av alla som finns i närområdet Puerto Rico så har Olivia, Isa och My bestämt att de vill äta på Subway. Hahah. Jag fick iallafall bestämma att vi äter yoghurtglass till efterrätt ^^

Godnatt♥

Denna dag har bestått av shopping och bad i Gran Canarias största stad Las Palmas. Jag är så utmattad att jag nästan somnade på resturangen när vi åt middag. hehe. Men ska äntligen sova nu och så hörs vi imorgon. Puss♥

Bildbomb från Maspalomas

En bild från igår

Godmorgon. Hoppas alla sovit gott för det har jag (trots den hårda hotellsängen). Nu ska vi gå ner och äta frukost och sen går vi och hyr en bil och beger oss till Las Palmas - huvudstaden här på Gran Canaria. Shopping står på schemat och hoppas vi hittar till ett shoppingcenter som bland annat ska ha Primark och Zara, som vi kollat upp. Puss

Alldeles för segt internet

Internet suger verkligen här när det kommer till att ladda upp bilder till bloggen. Försökt ladda i över en timme, men bara fått upp 4 bilder... Är alldeles för trött för att fortsätta försöka ladda upp alla bilder så lägger ut en från idag när vi var vid sanddynorna i Maspalomas och så kommer resten när jag orkar. Puss♥

Min fina syster

Två sjukt fina bilder på Olivia från igår kväll

Vädret stör mig inte idag

Vaknade upp i morse och gick ut på balkongen för att se moln på himlen. Lite synd då vi planerat att gå till stranden idag, men blir ändrade planer och vi kommer antagligen ta bussen till Maspalomes för att gå runt i öknen där. Hoppas på att vädret spricker upp så vi kan bada lite också. Men vädret spelar egentligen ingen större roll för dagens humör för fick bästa möjliga start på denna dag♥

Skolavslutningsklänningen

Outfiten jag bar igårkväll består väldigt enkelt av en klänning från Zara och till den hade jag mina ballerina skor från en marknad i Italien och min väska jag köpte här på Gran Canaria för 2 år sen i en liten butik. Hade klänningen på skolavslutingen men inte fått använding för den sen dess så passade på nu. Älskar verkligen ryggen på den med de smala korsade banden. Enkelt men riktigt snyggt enligt mig ♥

Middag på stranden

Promenerade bort till Amadores för att äta middag där ikväll och säger bara wow. Har ätit lunch där flera gånger tidigare så visste att rasturangen var bra, men nu var det verkligen super. Grymt trevlig personal och gudomlig mat, Tog kyckling med mozzarella i mitten som var sjukt god (även om den ser tråkig ut på bilden). Skulle ju kunna prata på om den här resturangen ett bra tag till, men antar att ni inte är särskilt intresserade. hahah, Zenubia heter den iallafall utifall ni skulle ha vägarna förbi Gran Canaria och Playa de Amadores.

Nu är jag mätt, trött och belåten. Har haft en superdag och hade det inte vart för att jag saknar alla där hemma så mycket hade jag kunnat stanna här ett bra tag. Puss

Zumba vid poolen

Har kört en heldag vid poolen, legat i en solstol, lyssnat på musik och läst i min bok. Hunnit med att ta en glass och ett flertal dopp också. Till lunch stekte vi pankakor som vi åt tillsammans med nutella och banan. Hur gott som helst! Efter lunchen blev det mera bad och sen var jag, Isa och Olivia med och körde Zumba. Är ju inte direkt den bästa på att dansa men var faktiskt riktigt kul.

Nu ska vi duscha av oss allt klorvatten och sen ska vi promenera bort till Amadores för att äta middag. Puss♥

poolhäng på schemat

Godmorgon! Dagens planer är att vara vid poolen på förmiddagen och sen kanske gå till stranden lite senare. Hoppades på att det skulle finnas pannkakor på frukosten idag precis som det gjorde igår, men icke. Har istället bestämt att vi ska göra egna pankisar på rummet till lunch, ska bara övertala pappa att köpa nutella också. Bland det godaste som finns, men långt ifrån nyttigt. Men man får passa på att unna sig när det är semester ^^. Puss

Favoritklänningen och klackar

Jag i min favoritklänning från BikBok

Som ni märker blir det ännu mer uppdatering nu när jag faktiskt tar massa bilder och har något annat att skriva om än bara skolan som annars tar upp min vardag. Tänkte slänga in 5 inlägget för idag, riktigt länge sen jag blogga så mycket på en dag senast... Lite konstigt ändå när internet här suger och jag suttit i snart en timme för att ladda upp de här bilderna.

Har iallafall haft en supermysig kväll. Drack först smoothies i hotellbaren och promenerade sen ner till en fiskresturang i hamnen. Passade på att ta klackskor idag (även om de inte syns på bilderna) när vi inte gick så långt. Är faktiskt riktigt bekväma och inte särskilt svåra att gå i, enda problemet är väl att jag känner mig lite väl lång i dem hahah. Men skulle jag börja använda dem oftare skulle jag ju vänja mig. Får grubbla på det där imorgon för nu är jag så trött att jag måste sova. Puss o godnatt ♥

Beach day

Hela denna dag har spenderats på Amadores, stranden som ligger 1,5km ifrån vårt hotell. Bästa stranden enligt mig då den som ligger närmast har alldeles för finkornig sand så den fastnar på allt. Hinner inte skriva mycket mer nu för ska gå och äta middag. Puss o kram

Strandpromenad

Tog en promenad på stranden igår innan vi gick till en Mexicansk resturang i centrum med supergod mat. Tyvärr gör vi inte mycket annat än att äta om dagarna hahah, så vi hinner aldrig bli hungriga mellan måltiderna. Måste se till på att röra mig ännu mer om dagarna så man kan äta mer än 5 tuggor av den goda maten utan att bli mätt.

Puerto de Mogan

Igår tog vi båten 20 minuter bort till Puerto de Mogan för att vara äkta turister. Promenerade runt i den fina staden, köpte frukt och gick ner till stranden där vi spenderade det mesta av dagen innan det var dax att åka hem igen.

Åt Cesarsallad till lunch

Promenerade runt bland de sjukt fina blommorna

Avslutade med en glass i hamnen innan vi tog båten hem igen

Frukost

Vaknar upp varje morgon här och längtar efter att få äta frukost. Hahah är verkligen en frukostälskare när jag får sova ut, kan äta det jag känner för och slipper stressa. Har blivit yoghurt och frukt och bacon macka de senaste dagarna och antar att det blir liknande idag, men håller tummarna för att det finns pannkakor också!

Dagens outfit

Linne och flipflops från Thailand // kjol från JC // bikini från Victoria's Secret

Tre outfitbilder från idag när vi var vid Puerto de Mogan. Har tagit hur mycket bilder som helst så ska slänga in en bildbomb lite senare

Fredagskvällen

Igår gick vi ner till centrum för att äta middag och åt på vår favorit resturang sen förra året. Pepparsåsen är grymt god! Drack såklart fanta lemon som är min absoluta favoritläsk ♥ Köpte jordgubbar till efterrätt och gick sen runt i alla affärer och kollade. Prutade ner en väska till nästan halva priset så fick med mig den som ett riktigt kap hem. Avslutade med en glass på vägen tillbaka och sen var vi hur trötta som helst när vi kom hem till hotellrummet.

GoPro

Hade med oss GoPro:n till poolen igår och lyckades ta 3 bilder som blev bra. Hahah är hur svårt som helst att fota då det inte finns en skärm där man ser bilderna och du vet inte hur det blir förän du laddar över bilderna på datorn. Tog några bilder i havet också men blir inte lika klara bilder då. Hur kul som helst att kunna fota i vidvinkel och under vattnet iallafall ^^.

Höstlov på riktigt nu

Godmorgon. Har suttit inne framför datorn hela morgonen då jag haft en svenska uppgift som ska skrivas klart. Men nu när den är färdig har jag äntligen lov på riktigt, så skönt! De andra är nere vid poolen och solat så nu ska jag också gå dit och försöka komma ikapp deras bränna hahah. Puss

Smoothies

Köpte supergoda smoothies vid poolen idag, tog en med blåbär och banan ♥

Första dagen i Paradiset

Godkväll från Gran Canaria! Haft en bra dag även om det inte blev särskilt mycket sömn för min del i natt. Vaknade upp med ont i magen och frös och kunde inte somna om... Men har försvunnit sakta med dagen som tur är.
Har bara tagit det lugnt idag ändå, gick upp och åt frukost och sen la vi oss vid poolen i några timmar. Runt lunchtid promenerade vi ner till stranden för att äta och spendera resten av dagen där. Batteriet till kameran tog tyvärr slut så blev inga strand bilder, men det lär ju bli några de andra dagarna ändå hahah.

Var tillbaka på hotellet vid 7. Helt sjukt att man kan ligga och sola till klockan 6 på kvällen här? hahah, har liksom haft 30 grader och strålande sol hela dagen. Hur härligt som helst ^^. Nu ska vi gå till en resturang i närheten för att äta middag. Puss♥

Väntar på boarding

Hej sitter just nu på Arlanda och väntar på att vi ska få gå på planet. Är en halvtimmes försening men har inte gjort oss särskilt mycket. Tycker det bara är kul att få kolla i alla tax free butiker extra länge ^^. Hann även med en fika på starbucks.

Är astrött så kommer antagligen sova hela flygresan och sen vakna upp i Gran Canaria. Landar strax efter midnatt så kommer ta taxin direkt till hotellet för att fortsätta sova. Är så taggad på att äntligen få resa. Puss

5 dagar

Vet inte hur många gånger jag publicerat den här bilden men det är verkligen en av mina favoriter så ni får stå ut att se den ännu en gång.

Funderar på att gå och lägga mig redan nu klockan 9 en fredagkväll - Anledningen är att jag blivit förkyld igen :(. Fast istället för snuva har jag fått ont i halsen och huvudet så har valde att stanna hemma från skolan idag. Bara kollat Nashville, lyssnat på gamla spotifylistor och kollat runt på lyxvillor på hemnet. Hahah en vanlig sjukdag alltså.

Jobbade igår och fick stressa sjukt mycket hela passet då jag stog helt ensam i kassan då 2 stycken var sjuka. Vilket inte gjorde förkylningen bättre direkt... Men ska gå och lägga mig nu och sova lääänge. Känner att jag verkligen behöver bli frisk så jag orkar de här sista 5 dagarna med plugg innan jag drar iväg till Spanien. Puss

Inga bikinis?!

Gick med på att kolla på fotboll igår i utbyte mot glass ^^

Har varit riktigt trött idag. och gjorde det inte bättre att vi hade svenska och högläsning på första lektionen och skulle sitta och lyssna i 1 timme. Fick verkligen kämpa för att hålla ögonen öppna. Hahah. Vaknade iaf vid sista lektionen då vi hade bild och hann precis inte klar med min lerfigur och kommer därför inte kunna bränna den förän nästa vecka :/.

Efter skolan åkte jag My och Anna in till stan för att leta bikinis men finns inte en enda i hela stan!! Var till Calzedonia som brukar ha bikinis från golv till tak i hela butiken- men tydligen säljer det bara dem på sommrarna?? Så sista utvägen blir väl att beställa på nätet, eller hoppas man hittar någon i Gran Canaria!

12/10-14

Blev inringd till jobbet idag så har klarat av ett 5 timmars pass trotts jag är förkyld och skulle vart ledig. Men hade inget annat för mig så kunde lika gärna tjäna lite pengar ^^. Inget plugg och inga prov den kommande veckan så har faktiskt ingen söndags ångest alls. Har ni haft en bra helg? ♥

Gym och shoppingdag

Vaknade upp och var snorig men bestämde mig att åka till gymmet som planerat ändå. Gick bra trotts allt och var riktigt kul att träffa Julia och köra Sh'bam och CX. Svetten rann i slutet men klarade det hahah. Hade träningsvärk från gårdagen men var nog bra att få "träna bort den". Känns som det släppte när jag värmde upp musklerna och fick stretcha mer ordentligt efteråt.

Duschade och åkte in till stan och mötte upp Anna. Gick i lite butiker och fick med mig det jag letade efter - ett par jeans och underkläder. Var inne på stadium och suktade efter skidkläder och jag såg en riktigt snygg snowboard. Blev ännu mer taggade på vinter och att åka slalom!
Träffade Erik och hans kompis och följde med dem och käka på subway innan alla åkte hem till sig. Asskönt att komma hem och lägga sig och kolla på film efter gym och en heldag på stan. Känner att förkylningen börjar komma tillbaka igen så blir en lugn kväll med familjen med godis och film♥ Vad ska ni hitta på ikväll?

Mys fredag

Haft en riktigt mysig fredag och firat My som fyllde 16  år nu i veckan. Köpte hem thaimat och sushi, My fick öppna presenter och sen hade Anna med sig macarons från Paris som hon besökte för några dagar sen. Även jag fick lite shopping pengar till Gran Canaria om en och en halv vecka ^^.

Jobbade sent igår och var uppe kl 05:45 imorse för att vara på gymmet och köra bodypump 07:00 så är trött i både huvudet och musklerna. Hahah var ett riktigt tufft pass så har bränt i låren så fort jag ska gå i trappor (vilket det finns många av i skolan). Ska träna imorgon också men då blir det tillsammans med Julia. Ska bli så kul att gå på Sh'bam, har inte kört det på evigheter!! Så ska lägga mig tidigt idag och unna mig extra lång sömn. Puss

Kanelbullens dag

Helgen kan omöjligt redan vara slut? Känns som den bara försvann, men antar att det beror på att jag jobba både igår och idag. Annars har jag tagit det lugnt, somna nöjd med 3 kanelbullar igårkväll så sov extra bra inatt och vaknade pigg och utvilad. Dock något stressad då jag skulle vara utanför dörren 20 min efter att jag blev väckt av mamma. men jag hann så är lugnt 😊 Hoppas ni också haft en bra helg puss

Bästa dagen på veckan

Äntligen är det helg! Firade detta med att köpa godaste morotsmuffinsen i skolcafeterian (finns farligt billiga och goda bakverk) igår.
känns som denna vecka har varit aslång så var riktigt skönt att sätta sig på bussen från skolan och veta att jag inte behöver återvända förän på måndag :).

Idag är det kanelbullens dag så har köpt med mig kanelbullar från Enskede bageri som jag ska äta ikväll ^^. Ska bara jobba innan. Hoppas ni får en bra lördag, puss

Jobbat i McDriven

Alltså mina ben är helt döda! Jobbade i 5 timmar idag och fick lära mig stå i mcdriven och ta emot kunder via headset. Blev sjukt rörigt i början då både kunden och två kollegor pratade med mig i headsetet men efter en halvtimme fick jag in tekniken lite mer och klarade av att ta beställning samtidigt som jag tar betalt av en annan. Var dock tidig idag så drog en sväng på ikea innan och köpte pizza och bulle (ett måste på ikea!) för att fördriva tiden. Nu ska jag sova så jag orkar med en sista skoldag innan det blir helg! Puss♥

Hemmagjorda hamburgare

Eftersom min bonusmamma Anna åker till Paris imorgon passade vi på att ha en extra god familjemiddag idag bestående av hemma gjorda hamburgare. Var riktigt mysigt och Anna satt och snackade om alla sina planer för de kommande dagarna. Är riktigt avis alltså! Nu ska jag bara ta det lugnt och vila upp mig inför morgondagen. Puss

Samtal till Usa

Min fina vän och jag♥

Haft en riktigt lång dag och vart i skolan från 8:20 till 16:25. Blir helt slut av att gå på 5 lektioner på rad + skolfoto, fick dessutom inte mycket sömn igår då jag pluggade till en debatt vi skulle hållit idag men som blev uppskjuten till på fredag ^^. Mötte upp My efter skolan och åkte hem tillsammans, perfekt att våra scheman klickar så vi kan åka till och från nacka tillsammans.

Jag ringde till Linnea (som är i Usa det här året) nu på kvällen och kändes mer än välbehövligt efter denna långa onsdag. Var så kul att få höra hennes röst igen och satt och snackade i över en timme om allt och inget. Gud vad jag saknar den tjejen alltså! Hade mer än gärna åkt dit och gå i skolan där i ett år tillsammans med henne♥

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!